2020 COVID-19

Mindenkinek, aki 2020-ban nem tudott / akart / mert eljönni a kurzusainkra, annak vouchert adtunk, vagy adunk (ha még nem kérted), a voucher 2021 végéig érvényes, de ha addig nem találsz megfelelő kurzust, szívesen meghosszabbítjuk. A Voucher átruházható / eladható, tehát nincs személyhez kötve.

Mivel azt látjuk, hogy a fertőzések száma ám emelkedik, de nagyon kevés igazán beteg ember kerül be a kórházakba úgy döntöttünk most (szept 2020) hogy berakunk egy kurzust azoknak akik ezt kérik tőlünk. Kis létszám, okosan, óvatosan:

2020 COVIDos bor- és szarvasgomba kurzus

Szeptember 20.–26.

Idén is ősz lesz, rövidebbek lesznek a nappalok, de még szépen tartják a kövek a meleget az arany naplementéig. Ilyenkor nálunk a bor és a szarvasgomba kapja a főszerepet. Ennek a titokzatos, gyakran csillagászati áron kereskedett ínyencségnek az egyik fellegvára Toszkána. Ezen a 7-napos kurzuson kutyákkal keressük a szarvasgombát az erdőben. Olaszország egyik legnevesebb tésztagyárát látogatjuk, hentesnél sonkát érleltetünk, olívaolajat kóstolunk, na és persze, mivel a szüret idején vagyunk, borászatokat látogatunk Bolgheriben, az európai bor egyik legkiemeltebb helyszínén!

Mit tartalmaz az ár:

• UTAZÁS Budapestről Toszkánába kisbusszal (vagy saját autóval)
  • 6 éjszaka az Apolloban, duplaágyas szobában (saját szoba felárért)
  • 6 bőséges büféreggeli
  • 4 ebéd / 4 vacsora
  • strandbelépő / napernyő
  • szarvasgomba keresés kutyákkal
  • szarvasgomba oktatás
  • sokfogásos szarvasgomba ebéd
  • közös szarvasgomba témájú menü elkészítése
  • 2 borkóstolás Bolgheri pincészeteiben
  • hajójegy Cinque Terre
  • minden nap prosecco / aperolspritz / bor / ásványvíz / tea
  • minden helyi transzfer

Kurzusdíj: € 1.290.- (saját autóval € 1.150.-)

+++

Részletes kurzusleírás

Vasárnap, szept. 20:

06.00 - Kora reggeli indulás Budapest Belvárosból. Viki vagy Mikael vezeti a Culinarium kisbuszt / max. 7 fő a buszban. Reggel egy megállás Szlovéniában, majd, amikor kb. 13.00-kor átértünk Olaszországba: ebéd saját kasszára. Kb 17.00-kor érkezés az Apolloba, ahol a szobák elfoglalása után akár a strandon egyet pihenünk. Estefelé egy könnyű itallal a kezünkben asztalhoz ülünk a korai vacsoránkhoz, melynek menüje a hagyományos toszkán köszöntőnk grillezett zöldségekkel, hideg antipastikkal tonhalas babsalátával, gerstlivel. Tapasztalataink szerint ezen a napon mindenki az utazástól a szokásosnál hamarabb az ágynak esik. Kiadós, mély alvás reggelig.

Hétfő, szept. 21:

Szeptemberben még nyitva vannak a strandfürdők, amit ki is használunk. Reggeli után tehát irány a tenger. Az ebédünket a strandbárban fogyasztjuk egy finom halas tészta formájában, amelyet egy könnyen pezsgő fehér borral öblítünk le. A szinte kötelező espresso után vagy egy árnyékos szieszta, vagy még egy pár órányi naptankolást beiktatunk.

Estefelé Luccába megyünk, ahol a városban sétálva megtekintjük a Piazza dell Anfiteatrot, amely egy régi római színház beépített ovális tere, a via Fillungot, meg a Torre Guinigit. A kedvenc bárunkban vacsorázunk.

Kedd, szept. 22:

Ezen a napon a szarvasgombáé a főszerep. Reggel Volterra felé vesszük az irányt, ahol Olaszország egyik legjobb szarvasgomba lelőhelyére érkezünk. Itt vár minket egy professzionális szarvasgombakereső, de nem egyedül, hanem a kiképzett kutyája társaságában. A közhiedelemmel ellentétben a szarvasgombát tenyészteni nem lehet, a természetben előforduló példányokat csak hosszadalmasan kiképzett kutyák segítségével lehet megtalálni. Ezért velünk van a nap főszereplője, aki az érzékeny orrával (remélhetőleg) megtalálja a fehér aranyat.

A feltételezhetően sikeres vadászat után egy többfogásos szarvasgomba degusztáción veszünk részt, ami egyben az ebédünk is ezen a napon. Sokfajta szarvasgombatermék vásárlására is lehetőség nyílik, hogy az otthon maradottakat is meg tudjuk vendégelni ezzel a ritka ízzel.

Hazatérve egy kicsit pihenünk / lekaparjuk a sarat a csizmákról, majd este Pisaba indulunk, ahol a ferde torony megtekintése után közösen fedezzük fel a várost. Egy laza séta után betérünk kedvenc helyünkre, ahol porchettát vagy ízlés szerint más frissen készített finom szendvicset eszünk.

Szerda, szept. 23:

A mai napon egy kis toszkán faluba megyünk a szép lankás zöld dombok közé, amelyet először 732-ban említenek az írások. Toszkána egyik legjobban megőrzött várfala található itt. Mi főleg a kis középkorú ékszerdobozban található tésztagyár miatt látogatunk ide: Az üzem nem csak családi kézben van, de szinte kizárólag családtagok, rokonok dolgoznak a tésztakészítésben, ami - valljuk be - egy ritkaság! Talán ez az oka annak, hogy az itt gyártott spaghettik, pennék és fussilik világszerte megtalálhatók a neves konyhákban. Mi is tudunk majd belőle hazavinni.

Egy igazi kis toszkán falusi henteshez látogatunk, ahol mindent megtudunk az érlelt sonkákról, a sopressataról és a salsicciáról, amelyet ebédünk keretében szarvasgombás formájában kóstolunk az évszázados várfalak által alakított pincékben.

Hazaérve egy kicsit pihenünk, majd estefelé kezdődik a közös főzés, amelyben pl. az előző napi szarvasgombát párosítjuk a hentestől hozott friss tatárbeefsteakkel.  Egy többfogásos vacsorát készítünk, melynek a főszereplője persze a szarvasgomba lesz. A kurzus nevéhez hűen finom borokat párosítunk az egyes fogásokhoz.

Csütörtök, szept.24:

Közvetlenül korai reggeli után kiszabadulunk a villa előtti sétányra, ahol minden héten csütörtökön, több mint 100 árus kínál cipőt ruhát és textileket. Ez a piac az a hely, ahol az olaszok öltözködnek, tehát ne a honi piacokkal tévesszük össze. Sok szép ruhát lehet itt találni. A zacskók gyors ledobása után délben elindulunk a mai úticélunk, Bolgheri felé.

Az első állomásunk természetesen egy vendéglő ahol kiadósan, olaszosan megebédelünk!

Bolgheriben nőttek fel a Zwack család gyerekei, és így ebéd után a “magyar vonatkozású” kis kávézójukban tudunk egy finom fagyit enni vagy egy espressot inni. A következő programpont ezen a nem unalmas napon egy borkóstoló lesz, amely egy valóban különleges borászatba visz minket.

Borászatunk a borvidék kellős közepén található, a világhírű Ornellaia kerítésszomszédja. Giovanni már harmadik generációban termel csúcsminőségű borokat. A híres Parker pontozásnál is megkapta már a szinte elérhetetlennek számító 100 pontot. Egy kis körbevezetés következik, melyen lekövetjük a bor készítésnek a különböző szakaszait, majd asztalhoz ülünk, hogy megnézzük miért is a leghíresebb bora Olaszországnak a Bolgheri Supertuscan.

A nap végére fáradtak leszünk, így a nap és egyben az egész kurzus kicsengése egy tipikus kockásterítős, kizárólag helyiek által látogatott vendéglő lesz, ahol egy búcsúvacsorát fogyasztunk együtt. Ennek költségét arányosan szétdobjuk egymás közt.

Péntek, szept.25:

Ezen a napon a környékünk vitathatatlanul legszebb vidékére megyünk, Cinque Terrére, az “öt föld” UNESCO világörökségébe. Busszal La Speziaba indulunk, ahonnan hajóval közelítjük meg az öt kis falut, amelyek a tenger és a magas sziklafal között bújnak meg. Ilyenkor, ősszel talán a legszebb Cinque Terre, amikor a turisták tömege már elapadt, de még mindig meleg, szinte nyári napokat lehet kifogni. Monterosso al Mare-ig megyünk a hajóval, ahol, aki akar strandol még egyet. A kis pálmafás sétánnyal büszkélkedő falucskából a helyi vonattal utazunk dél felé, az alagutakkal teli meredek sínpályán közvetlenül a tenger felett.

Manarolaban a felhúzott halászcsónakok között sétálva lejutunk a kikötőbe, ahonnan a legjobban látható a sok színes ház, amiről híres Cinque Terre. Ezen a kiránduláson alapvetően mindenki maga sétál a falucskákban, de mivel olyan kicsi és autómentes minden, mindig egymásra bukkanunk.

Estefelé vonattal La Speziaba megyünk, ahonnan hazafelé indulunk. Útközben egy hangulatos vendéglőben megállunk, hogy kurzusunk búcsúvacsorájára. Korábbi lefekvés, hisz másnap korán indulunk.

Szombat, szept.26:

Kora reggeli órákban búcsút veszünk a még alvó Apollotol és hazafelé indulunk. Szlovéniában a kedvenc vendéglőnkben egy finom ebéd, majd tovább Budapest felé, ahova délután 15.00 felé érkezünk.

Addig is: Vigyázzatok magatok, Szeretteitetekre, mossatok gyakran kezet és fel a maszkkal!!!