Napsütötte Illatos Ízek - 7 Nap

Napsütötte Illatos Ízek - 7 nap

Oldalunkat olvasva biztos éreztétek, hogy szeretjük a spontán dolgokat, tehát ha van valamilyen kérésetek, valami amit mindenképp szeretnétek megfőzni, megtanulni, megnézni, megismerni, akkor abban persze örömmel segítünk és beépítjük a heti programba.
Minden kurzus tematikája és pár eleme kötött – a Ti érdeketekben -, hisz szeretnénk, hogy széles körben többféle dolgot tapasztaljatok, ne menjen senki haza hiányérzettel a szívében.

Amit semmiképp nem hagyunk ki:
- piaclátogatás, zöldség-, hús- és halpiac
- városlátogatás Siena és/vagy Montalcino
- olívaolaj, bor és/vagy sajtkóstolás
- kocsikázás a tengerhez a toszkán szerpentineken át, vagy néhány kisváros, San Gimignano, Colle Val d’Elsa, vagy Volterra látogatása, felfedezése – Ti döntitek el, melyik program legyen.

Első nap: arrivo - megérkezés

Önálló utazással érkeztek a pisai reptérre, ahol várunk Titeket. Kisbuszunkkal elindulunk és a szálláshoz érve kiválasztjátok és elfoglaljátok a szobáitokat. A közös aperitif és a vacsora alatt ismerkedünk egymással. A vacsorát ezen a napon kivételesen nem Ti készítitek, hanem mi főzzük Nektek! Vacsora alatt és után átbeszéljük közösen a heti programot.

Második nap: i verdure e legumi – zöldséges nap

Kirándulás a közeli városba, ahol a piacon megvesszük a szezonális zöldségeket. Olaszországban kis eltérésekkel szinte mindig szezon van, mindenre, így nagyobb ládákkal készülünk.

Ezen a napon zöldségleveseket, pácolt antipastikat és persze grillezett vagy sütőben sült zöldségeket készítünk. Mellé bruschettát, capreset, és talán rántott cukkini virágot tálalunk. Közösen tanulmányozzuk Itália kedvelt fűszernövényeit és átbeszéljük, mi-mihez passzol.

Sajtokat is tanulmányozzuk. Megismerjük és megtanuljuk a felhasználásukat a parmezán, gorgonzola, grana panadano sajtoknak, megkóstoljuk a pecorino sajtvariációit, ami toszkán specialitás.

Harmadik nap: i pasti - tészta nap

Tésztákkal való ismerkedés, pasta fajták, meg persze az al dente főzés titka.

Délelőtt ellátogatunk egy "agriturismoba", ahol megismerjük az olívaolaj sajtolás és a toszkán borászat egy-két titkát.

Ezen a napon friss pastát készítünk, többféleképpen megtöltünk raviolit, tortellinit. Megismerjük a lasagne készítés titkait, hogyan csináljunk perfekt gnocchit vagy linguinie-t. A tésztákat többféle szószvariációval fogyasztjuk el egy finom Chianti vagy Vino Nobile társaságában.

Negyedik nap: una festa della famiglia – egy nagy családi ebéd

Reggeli kávé után azonnal elkezdünk egy igazi toszkán családi ebédet tervezni. Ezen a napon mindenki egyedül készít el egy, vagy akár két fogást, hisz egy ilyenfajta „rendezvényen” a hosszan húzódó vasárnapi ebéden, rengeteg különféle ételt kell tálalnunk.
A már ismert antipastik mellé ezen a napon a sonka világára irányítjuk a figyelmünket. Készítünk antipastikat, leveseket, hagyományos, rozmaringos sülteket, vagy  saltimboccat zsályával és pármai sonkával- ez lesz a főételünk. A finom desszertek sem maradhatnak el, tiramisu, citromtorta, panna cotta is az esti espressonk kísérői lesznek.

Ötödik nap: escurzione – kirándulás

Alapvetően ez a pihenőnapunk, amelyen az aki akar, teljesen leválhat a többi kurzusrésztvevőtől.

Firenzébe megyünk reggel a buszunkkal, ahol az Arno mentén leparkolunk, majd szétszéledünk. Megbeszélhetünk egy találkozási pontot ebédre vagy fagyizásra annak, aki nem magában szeretné eltölteni a napot. Aki hasznos akar lenni e napon is, feladatot kap, legyen az egy ritka fűszer vagy szalámi beszerzése, vagy egy tintahal pucolása – valamit mindig kitalálunk.
Amikor a nap már kezd veszíteni az erejéből fent találkozunk a Piazzale Michelangelo-n, ahol megiszunk egy Aperol Spritz-t, majd lesétálunk az egyik kedvenc vendéglőnkhöz, ahol együtt vacsorázunk.

Hatodik nap: i Pizze -pizzák

Ma kivételesen ebédre főzünk. Miután megtanultuk, hogy mi a papírvékony, ropogós „olaszos” pizza tészta titka, mindenki elkészítheti a kedvencét, amit majd kóstolgatva és pontozva bedobunk a közösbe. Séfünk beavat minket a calzone készítés és a tökéletes pizzaszósz titkaiba is. Lazításként közös focaccia és grissini sütés lesz a hozzáillő mártogatóssal ésfinom pármai sonkával.

A pizza könnyű étel, ha mégis degeszre ettük magunkat, akkor itt az ideje egy kis önfeledt dorbézolásnak. Kirándulunk a tengerhez, ahol a fürdés, napozás és egy vidám aperolozás kötelező! Alternatív, vagy elképzelhetetlen rossz idő esetén egy városlátogatás lesz, sétával, fagyizással, a több száz éves macskaköves tereken lévő trattoriák egyikében.

Hetedik nap: i frutti di mare e i pesci - Halak és tenger finomságai

Már szinte otthonosan mozgunk a piacon, ahol ezen a napon kicsit tüzetesebben megismerjük a halfajtákat, kagylókat, rákokat, polipot, tintahalat. Egy kis szieszta után nekivágunk a „halas” előételeknek, és persze főfogásnak egy grillezett vagy sült halnak a hozzáillő körettel. Ez a fehérboros nap, amelyen Toszkána ismeretlenebb borait kóstolgatjuk.

Este az utolsó baráti beszélgetés következik, amely keretein belül kiosztjuk az emléklapokat és a magunk által írt receptes könyveket. Búcsú egymástól és Toszkánától, de biztosan nem örökre, hiszen célunk, hogy a kurzuson szőtt szálak visszahúzzanak Titeket erre a csodálatos vidékre!

Nyolcadik nap: l'addio - búcsú

Hazautazás vagy a kurzusbusszal a repülőtérre.

- 7 nap/7 éjszaka + 5 x 3 óra tanfolyam (olasz/magyar nyelven)

- díj tartalma: minden alapanyag, transzferek, 7 x aperitif, 7 x snack, 4 x vacsora, borral, ásványvízzel,

- elhelyezés duplaágyas szobában, reggelivel

Kurzusrésztvevőnek: EUR 980.-

Kísérő személynek, tanfolyam nélkül: EUR 850.-

Tanfolyam időpontok:

2015. június 26. - július 3. - 4 SZABAD HELY

2015. augusztus 7. - augusztus 14.

2015. szeptember 25. - október 2.