2020. - CULINARIUM Thaiföld utazás.

Az idei, 2019-es sikertől felbuzdulva ezen a télen újra Thaiföldre utazunk, hogy Veletek együtt élvezzük az ázsiai konyha és kultúra sokszínüségét és varázsát!

Most is egy február végi időpontot választottunk, amikor Thaiföldön a "télből" a száraz meleg szezonba megy át az időjárás, de amikor még nem túl nagy forróság. Szálláshelyünk ezúttal is a csodálatos Na Nirand 5-csillagos resort, ahol maximális komfortban nyaralunk, közel az óvároshoz, hogy mindenki önállóan is fel tudja fedezni ennek a vibráló városkának a szépségeit.

A választott időpontunk 2020. február 18.-25.

Úgy hisszük, hogy az a legjobb, ha Vendégeink a Culinariumot egy thaiföldi, vagy akár ázsiai út részeként tekintik és mellé mást is foglalnak, például egy fürdőnyaralást a déli szigeteken vagy akár egy körutat Burma, Laos vagy Cambodia vidékén.

A kurzus tartalma:

• 3 főzőoktatás az általunk letesztelt főzőiskolákban – ez majd 20 féle étel megtanulása
  • recepteskönyv a megtanault és még további thai ételekből
  • 3 piaclátogatás
  • organikus kertészet látogatása
  • egy nap egy elefántmenhelyen etetéssel, fürdetéssel és együtt fürdéssel
  • botanikus kert látogatása
  • relaxáló masszázs egy Spa központban
  • vasárnapi esti kézműves / streetfood piac látogatása
  • az éjjeli piac "night market" látogatása
  • temérdek kóstolás, piacokon, standoknál
  • selyemkelme gyár látogatása
  • nagy thai zenéstáncos búcsúvacsora a Ping folyó partján
  • minden nap fantasztikus büféreggeli
  • 6 ebéd és 5 vacsora
  • szállás a gyönyörű Na Nirand szállodában, kétágyas szobában, igény esetén, felár ellenében egyágyasban (korán jelezni, mert fogynak a helyek!)
  • minden helyi transzfer Chiang Maiban

A kurzus díja € 1.490.-

Résztvevők száma 12 - 14 fő.

A kurzus Chiang Maiban kezdődik, tehát az utazás Thaiföldre, Chiang Maiba önállóan történik és nincs benne az árban.

Részletes Program:

Első nap:

Ezen a napon mindenki önállóan érkezik, feltehetően Bangkokból vagy Dohaból, ahonnan naponta több gép repül Chiang Maiba. A gyönyörű NA NIRAND szállodában várunk Titeket egy hideg teával, gin tonikkal, ahova érdemes 15:00 körül megérkezni; akkor tudjuk a szobáinkat elfoglalni.

A feltehetően izzasztó utazás után talán egy medencés délutánnal kezdjük a nyaralást, mely keretein belül megismerkedünk a többi kurzusrésztvevővel.

Amikor a nap már lenyugvóban van és a hőmérséklet is kellemes, elindulunk az első felfedező utunkra Chiang Mai belvárosába.

A sétánkon, amely a gyönyörű Wat Chedi Luang mellet vezet el, rengeteg street-food kocsiba botlunk, amelyekböl szép lassan összerakjuk a napi vacsoránkat. Célunk, hogy a hét folyamán, szép lassan, a még megismerhető ízek és illatokból kiindulva egyre mélyebbre ássuk magunkat a thai konyhaművészetbe. A grillezett csirkeszárnnyal kezdve míg el nem érünk a sült sáska, hernyó és persze a vöröshangyatojás saláta szintjéig. A séta végén egy drinkkel köszönünk el a naptól és fáradtan ágynak esünk.

Második nap:

Kiadós reggeli után a helyi vezetőnkkel egy piacra indulunk, ahol a sok zöldség, gyümölcs ésfűszerek között bóklászva ismerkedünk mai menüsorunkkal. A piac után egy nagy biofarm közepén található főzőiskolába érkezünk, ahol Phing és kollégái bevezetnek minket a thai főzés alapjaiba.

Mindenki elfoglalja a saját főzőállomását, majd több fogásos ebédet csinálunk, melyet a végén közösen elfogyasztunk. A receptek miatt nem kell aggódnunk, kis könyv formájában, hazavisszük a tanultakat. A délután közepén vár ránk a busz, ami visszavisz a szállodába, ahol egy medence melletti pihenés következik. Este, annak aki szeretne közös vacsora és séta a városban.

Harmadik nap:

Ezen a napon a reggeli után Sirikit királynő botanikus kertjébe indulunk. Az 1993-ban nyílt, több, mint 1000 hektáros kert Thaiföld legnagyobb üvegház komplexuma. A 12 gyönyörű üvegház a legszebb orchideákat, kaktuszokat és pálmákat őrzi. több, mint 50.000 növényfajtának ad otthont ez a meseszép arborétum. Az arborétum után egy helyiek által kedvelt vendéglőben eszünk. Délután relax a poolnál, vagy egyéni városnézés.

Este a "Sunday walking street" piacra indulunk, ahol sok kézműves remek között sétálunk késő estig.

Negyedik nap:

Ez a nap az elefántoké. Reggeli után elindulunk egy ekológiai és állatvédelmi szempontból is jeles rezervátumba. itt nem lovagol senki az elefántokon és nem hangos kvadokkal szántjuk fel a dzsungelt. Érkezés után átöltözünk bő elefánt simogató ruhába, szalmakalapot húzunk. Ezután cukornádat vágunk machetával, amelyek kis válltáskánkba rejtünk, hogy legyen mit adni az örökké éhes elefántoknak.

Útnak indulunk a völgybe, ahol több száz elefánt kapott menedéket és ahol békésen élnek. Feladatunk, hogy etessük, fürdessük és kényeztessük ezeket a csodálatos lényeket. Aki akar, az fürdőruhában, az elefántokkal együtt pancsolhat a vízben, ami szerintünk felejthetetlen élmény. Miután porosan, de boldogan visszatértünk a dzsungelbázisra megebédelünk. Az ebédet friss gyümölccsel zárjuk. Busszal visszamegyünk a szállodába. A nap hátralévő része szabadfoglalkozás.

Ötödik nap:

Ezen a napon újra a főzésé a főszerep. Reggeli után egy kiadós sétával eljutunk a város első főzőiskolájához, ahol már több, mint 20 éve tanítják a thai konyhamesterséget. Mindenki választ magának hét különböző ételt, amit szakavatott segítséggel el is készít. Természetesen egész idő alatt cserélgetünk, kóstolgatunk és közösen tanulunk, majdhogy a nap végén megegyük, amit főztünk.

Hazaérve szabadfoglakozás, majd este egy másik piacra a "night marketre" indulunk,amelynek nyüzsgő utcáin megvacsorázunk.

Hatodik nap:

Az éjszakai vásározás után tovább alszunk, majd a selyemhernyók világába indulunk. Megnézzük, hogy hogyan lesznek ezekből az állatokból meseszép szövetek. Vásárlási lehetőség itt is adódik. Ebéd egy helyiek által szeretett kisvendéglőben.

Ezután jön a nap fő programja, ellátogatunk egy gyönyörű Spaba, ahol mindenki egy kiadós thai masszázsban részesül. Előtte, utána, amíg sorra kerül mindenki egy finom gyömbérteával hangolódunk a testi-lelki  kényeztetésre. A spa különleges éttermében vacsorázunk, majd a kellemes melegben, felfrissülve hazasétálunk.

Hetedik nap:

Az utolsó délelőttünk a főzésé. Egy nagyon romantikus biogazdaságba látogatunk, ahol sajátkezüleg kókuszt reszelünk, kókusztejet készítünk, és persze egy csodálatos környezetben megint fantasztikusakat alkotunk.

Evés után fáradtan a farm verandáján pihenünk, vagy hazafelé vesszük az utunkat. Utolsó közös délutánunkat mindenki saját tetszése szerint alakíthatja, vásárlás az otthon maradtaknal vagy egy kellemes séta vagy masszázs az óváros falai közt.

Este viszont vége a nyugalomnak: részt veszünk egy bevallottan turistáknak rendezett, de mégis nagyon pompás Kantoke vacsorán. Evés közben zene és táncdarabokat láthatunk, melyek megadják az utolsó löketet a thai kulturából. Tele gyomorral és zengő fülekkel hazatérünk a szállodába, ahol fáradtan ágyba esünk.

Nyolcadik nap:

Mai nap bőségesen megreggelizünk, majd összecsomagolunk, szomorú búcsút veszünk egymástól és ki-ki folytatja a nyaralását, vagy megy haza Magyarországra.