2019. CULINARIUM Thaiföld utazás.

Sokat beszélgettünk Veletek kedves barátaink, volt Culinarium résztvevők és felmerült valamikor tavaly a gondolat, hogy mi lenne ha a Culinariumot a téli hónapokban, amikor a toszkán természet még alszik, egy másik helyszínre "teleportálnánk". Gondolkodtunk, tervezgettünk, odautaztunk, megnéztünk, na és mindent kipróbáltunk. Így született meg az első CULINARIUM UTAZÁS, mégpedig Thaiföldre, a gyönyörű Chiang Mai-ba.

Kiválasztottuk a legjobb időpontot, február végét, amikor a száraz meleg szezonba megy át az időjárás, amikor még nagy forróság. Emellett kiválasztottunk - az Apollo ezt megköveteli - egy szerintünk fantasztikus szállást, közel az óvároshoz, hogy mindenki önállóan vagy csoportban maga is fel tudja fedezni ennek a vibráló városkának a szépségeit.

Két hetet kínálunk. Február 15-22, valamint február 22-március 01; úgy hisszük, hogy az a legjobb, ha Vendégeink a Culinariumot egy thaiföldi, vagy akár ázsiai út részeként tekintik és mellé mást is foglalnak, például egy fürdőnyaralást a déli szigeteken vagy akár egy körutat Burma, Laos vagy Cambodia vidékén.

A kurzus tartalma:

• 3 főzőoktatás az általunk letesztelt, kiválsztott főzőiskolákban -20 féle étel-
  • minimum 2 piaclátogatás
  • organikus kertészet látogatása
  • egy nap egy elefántmenhelyen etetéssel, fürdetéssel és együtt fürdéssel
  • botanikus kert látogatása
  • relaxáló masszázs egy Spa központban
  • vasárnapi esti kézműves / streetfood piac látogatása
  • az éjjeli piac "night market" látogatása
  • temérdek kóstolás, piacokon, standoknál
  • selyemkelme és papíresernyő gyár látogatása
  • ezüsmanufaktúrák látogatása
  • nagy thai zenéstáncos búcsúvacsora a Ping folyó partjánminden nap bőséges büféreggeli
  • 6 ebéd és 5 vacsora
  • szállás a gyönyörű Na Nirand szállodában, kétágyas szobában, igény esetén, felár ellenében egyágyasban (korán jelezni, mert fogynak a helyek!)
  • minden helyi transzfer Chiang Maiban

A kurzus díja € 1.590.-  (Ha novemberben jelentkezel, 10 százalék kedvezményt adunk.)

Résztvevők száma 10 - 12 fő.

A kurzus Chiang Maiban kezdődik, tehát az utazás Thaiföldre, Chiang Maiba önállóan történik. Amennyiben segítségre lenne szükségetek az utazás vagy a repülés tervezésében, szívesen ajánlunk egy ex-Culinariumos, nagyon kedves utazási irodavezető profit, aki mindenben tud segíteni! Olasz Imolát itt találjátok:https://montanatours.hu/

Részletes Program:

Első nap, péntek (15.02 vagy 22.02)

Ezen a napon mindenki önállóan érkezik, feltehetően Bangkokból, vagy Dohaból, ahonnan naponta több gép repül Chiang Maiba. A gyönyörű NA NIRAND szállodában várunk Titeket egy hideg teával, gin tonikkal, ahova érdemes 15:00 körül megérkezni; akkor tudjuk a szobáinkat elfoglalni.

A feltehetően izzasztó utazás után talán egy medencés délutánnal kezdjük a nyaralást, mely keretein belül megismerkedünk a többi kurzusrésztvevővel.

Amikor a nap már lenyugvóban van és a hőmérséklet is kellemes, elindulunk az első felfedező utunkra Chiang Mai belvárosába.

A sétánkon, amely a gyönyörű Wat Chedi Luang-hoz is elvezet, "véletlenül" rengeteg street-food kocsiba botlunk, ahol szép lassan összerakjuk a napi vacsoránkat. Célunk, hogy a hét folyamán, szép lassan, a még megismerhető ízek és illatokból kiindulva egyre mélyebbre ássuk magunkat a thai konyhaművészetbe. A grillezett csirkeszárnnyal kezdve míg el nem érünk a sült sáska, hernyó és persze a vöröshangyatojás saláta szintjéig. A séta végén egy drinkkel köszönünk el a naptól és fáradtan ágynak esünk.

Második nap, szombat (16.02 vagy 23.02)

Kiadós reggeli után a helyi vezetőnkkel egy piacra indulunk, ahol a sok zöldség, gyümölcs és fűszerek között bóklászva ismerkedünk mai menüsorunkkal. A piac után egy nagy biofarm közepén található főzőiskolába érkezünk, ahol Phing és kollégái bevezetnek minket a thai főzés alapjaiba. Mindenki elfoglalja a saját főzőállomását, majd több fogásos ebédet csinálunk, melyet a végén közösen elfogyasztunk. A receptek miatt nem kell aggódnunk, kis könyv formájában, hazavisszük a tanultakat. A délután közepén vár ránk a busz, ami visszavisz a szállodába, ahol egy medence melletti pihenés következik. Este, annak aki szeretne közös vacsora és séta a városban.

Harmadik nap, vasárnap (17.02 vagy 24.02)

Ezen a napon a reggeli után Sirikit királynő botanikus kertjébe indulunk. Az 1993-ban nyílt, több, mint 1000 hektáros kert Thaiföld legnagyobb üvegház komplexuma. A 12 gyönyörű üvegház a legszebb orchideákat, kaktuszokat és pálmákat őrzi. több, mint 50.000 növényfajtának ad otthont ez a meseszép arborétum. Az arborétum után egy helyiek által kedvelt vendéglőben eszünk. Délután elviszünk benneteket a Wat Sri Suphan templomhoz, aminek a különlegessége az, hogy minden ezüstből készült. A templomba nők nem léphetnek be, de kívülről is csodaszép. Kárpótlásul sok ezüstmíves munkái közül vásárolhatunk kedvünkre. Este a "Sunday walking street" piacra indulunk, ahol sok kézműves remek között sétálunk késő estig.

Negyedik nap, hétfő (18.02 vagy 25.02)

Ez a nap az elefántoké. Reggeli után elindulunk egy ekológiai és állatvédelmi szempontból is jeles rezervátumba. itt nem lovagol senki az elefántokon és nem hangos kvadokkal szántjuk fel a dzsungelt. Érkezés után átöltözünk bő elefánt simogató ruhába, szalmakalapot húzunk. Ezután cukornádat vágunk machetával, amelyek kis válltáskánkba rejtünk, hogy legyen mit adni az örökké éhes elefántoknak. Útnak indulunk a völgybe, ahol több száz elefánt kapott menedéket és ahol békésen élnek. Feladatunk, hogy etessük, fürdessük és kényeztessük ezeket a csodálatos lényeket. Aki akar, az fürdőruhában, az elefántokkal együtt pancsolhat a vízben, ami szerintünk felejthetetlen élmény. Miután porosan, de boldogan visszatértünk a dzsungelbázisra megebédelünk. Az ebédet friss gyümölccsel zárjuk. Busszal visszamegyünk a szállodába. A nap hátralévő része szabadfoglalkozás.

Ötödik nap, kedd (19.02 vagy 26.02)

Ezen a napon újra a főzésé a főszerep. Reggeli után egy kiadós sétával eljutunk a város első főzőiskolájához, ahol már több, mint 20 éve tanítják a thai konyhamesterséget. Mindenki választ magának hét különböző ételt, amit szakavatott segítséggel el is készít. Természetesen egész idő alatt cserélgetünk, kóstolgatunk és közösen tanulunk, majdhogy a nap végén megegyük, amit főztünk. Hazaérve szabadfoglakozás, majd este egy másik piacra a "night marketre" indulunk,amelynek nyüzsgő utcáin megvacsorázunk.

Hatodik nap, szerda (20.02 vagy 27.02)

Az éjszakai vásározás után tovább alszunk, majd a selyemhernyók világába indulunk. Megnézzük, hogy hogyan lesznek ezekből az állatokból meseszép szövetek. Vásárlási lehetőség itt is adódik. Ebéd egy helyiek által szeretett kisvendéglőben.Ezután jön a nap fő programja, ellátogatunk egy gyönyörű Spaba, ahol mindenki egy kiadós thai masszázsban részesül. Előtte, utána, amíg sorra kerül mindenki egy finom gyömbérteával hangolódunk a testi-lelki  kényeztetésre. A spa különleges éttermében vacsorázunk, majd a kellemes melegben, felfrissülve hazasétálunk.

Hetedik nap, csütörtök (21.02 vagy 28.02)

Az utolsó délelőttünk a főzésé. Miután eddig az általános thai konyhán volt a hangsúly, ma az akha nép konyhája is szerepel a tányérunkon. Akár 10 különböző ételt is főzhetünk, amelyből 3 fogás tipikus akha. Utolsó közös délutánunkat mindenki saját tetszése szerint alakíthatja, vásárlás az otthon maradtaknal vagy egy kellemes séta vagy masszázs az óváros falai közt. Este viszont vége a nyugalomnak: részt veszünk egy bevallottan turistáknak rendezett, de mégis nagyon pompás vacsorán. Evés közben zene és táncdarabokat láthatunk, melyek megadják az utolsó löketet a thai kulturából. Tele gyomorral és zengő fülekkel hazatérünk a szállodába, ahol fáradtan ágyba esünk.

Nyolcadik nap, péntek (22.02 vagy 01.03)

Mai nap bőségesen megreggelizünk, majd összecsomagolunk, szomorú búcsút veszünk egymástól és ki-ki folytatja a nyaralását, vagy megy haza Magyarországra.